Direct naar de content Direct naar de hoofdnavigatie Direct naar de footer
Lid worden

Nieuw CRM systeem: D365 CE

KWbN gaat begin 2023 over naar een nieuw CRM-systeem. Dat is een omvangrijk project, met gevolgen voor al onze medewerkers, KWbN-vrijwilligers en functionarissen van lidorganisaties. Hier houden we je op de hoogte van de inhoud en voortgang van het project en geven we aan wat voor jouw functie specifiek van belang is.

Nieuw CRM-systeem

KWbN gaat begin 2023 over naar een nieuw CRM-systeem: Dynamics 365 Customer Engagement (D365 CE). Het nieuwe systeem is noodzakelijk om toekomstige organisatie- en contributieveranderingen administratief vast te leggen. Daarnaast past het nieuwe systeem beter bij onze strategie om content en berichten gepersonaliseerd en dus gerichter aan te gaan bieden.


Ons huidige CRM-systeem omvat onder meer onze ledenadministratie, financiële administratie en de tochtdatabase. Aan het systeem zijn portals gekoppeld voor individuele leden (www.mijnwandel.nl) en functionarissen van lidorganisaties (www.mijnkwbn.nl).

Portals

Het portaal voor individuele leden komt in 2023 volledig te vervallen. Voor functionarissen bouwen we een nieuw portaal. Daarbij is het uitgangspunt dat zij hun functietaken eenvoudiger en gebruiksvriendelijker kunnen uitvoeren. Ook kijken we of we functionaliteiten toe kunnen voegen om taken beter uit te kunnen voeren.

Planning

Begin 2022 hebben we de globale inhoud van het nieuwe systeem bepaald (definitiefase). De volgende stap is een gedetailleerde uitwerking per CRM-onderdeel. Daarbij kijken we samen met gebruikers wat het nieuwe systeem allemaal zou moeten kunnen. Deze verdiepingsfase zijn we eind maart 2022 ingegaan. De bouw van het nieuwe systeem gaat najaar 2022 van start.

Voortgang per functionaris

Informatiepagina voortgang project voor functionarissen van KWbN.