Direct naar de content Direct naar de hoofdnavigatie Direct naar de footer
Lid worden

Nieuws

Avond4daagse op landelijke TV, radio en streamingdiensten

Vanaf maandag 28 april kom je de Avond4daagse regelmatig tegen op radio, TV en op de streamingdiensten. Hoofdsponsor a.s.r. start dan met de landelijke tv- en radiocampagne opgeluisterd door het nieuwe officiële Avond4daagse lied. In de commercial zorgen jonge ouders dat hun kinderen met de juiste kleding aan, een rugzak vol gezonde snacks en feestelijke energie op tijd aan de start verschijnen. Zo wordt Avond4daagse een feestje voor zowel de ouders als de kinderen!

Header Avond4daagse Commercial

Nieuw officieel Avond4daagse lied

Het nieuwe officiële lied ‘Avond4daagse’ wordt gezongen door Sarita Lorena, bekend van onder andere Beste Zangers. Het lied, dat beschikbaar is op alle grote streamingplatforms, vormt het muzikale startschot voor het grootste wandelfeest van Nederland. In de bijbehorende videoclip zie je het speciale dansje, eenvoudig mee te doen tijdens het inlopen van de Avond4daagse, op school of thuis.

Luister hier het nieuwe Avond4daagse lied!
Avond4daagse_fotoshoot_202517_asr

Grootste en gezelligste wandelfeest  

Het officiële Avond4daagselied heeft als doel om zoveel mogelijk mensen – en in het bijzonder kinderen – op een toegankelijke en plezierige manier in beweging te brengen. Jaarlijks doen ongeveer 500.000 kinderen mee aan de Avond4daagse, in totaal zijn er maar liefst 1,5 miljoen mensen bij betrokken. Met ruim 6.500 deelnemende basisscholen, en kinderen die gemiddeld vier tot zes keer meedoen, is deze traditie niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving.

Een vitaler en gezonder leven

De introductie van het lied en de commercial maken deel uit van de meerjarige samenwerking tussen a.s.r. en KWbN. Om samen Nederland letterlijk en figuurlijk in beweging te brengen. Als nieuwe hoofdsponsor van de Avond4daagse wil a.s.r. zoveel mogelijk mensen aan het wandelen krijgen, om zo bij te dragen aan een vitaler en gezonder leven.

“Als kinderen op jonge leeftijd ontdekken hoe leuk wandelen is, wordt het een gewoonte waar ze hun leven lang profijt van hebben,” zegt Hella de Weger, brand & marketing communications director bij a.s.r. “We zijn dan ook trots dat we via onze samenwerking met KWbN en de sponsoring van de Avond4daagse een bijdrage kunnen leveren aan het stimuleren van deze gezonde gewoonte.”

Avond4daagse_fotoshoot_202521_asr

Spelenderwijs in beweging komen

Gijs Janssen, directeur-bestuurder van KWbN, kijkt uit naar de start van de Avond4daagse “In samenwerking met a.s.r. en met honderden lokale organisatoren maken we van de Avond4daagse een nóg groter feest! Dit feestelijke lied verbindt de traditionele waarden van de Avond4daagse met de huidige tijd. Wandelen wint enorm aan populariteit. Dankzij het laagdrempelige karakter is het voor miljoenen mensen dé manier om in beweging te komen. De Avond4daagse laat kinderen spelenderwijs ervaren hoe leuk én gezond wandelen is, en dat plezier nemen ze hun leven lang mee!” 

Ook zo nieuwsgierig naar de commercial?

Vanaf maandag 28 april zie je de commercial regelmatig voorbijkomen, onder meer in het reclameblok na het jeugdjournaal op NPO3 en bijvoorbeeld voorafgaand aan het NOS journaal van 20:00 uur op NPO1. De campagne loopt van 28 april tot en met 31 mei. Wil je niet wachten? Bekijk de commercial dan hieronder.