Persoonlijke en relevante dienstverlening
“Om een volledig beeld van iemands wandelinteresses en –activiteiten te krijgen, heb je dit soort gegevens het liefst in één systeem bij elkaar”, zegt Luuk van Bergen. “Ons huidige CRM-systeem biedt daarvoor beperkte mogelijkheden. We verzamelen nu dus nog heel gefragmenteerd, in allerlei verschillende mail-, bestel-, aanvraag- en betaalsystemen. Met het nieuwe CRM-systeem komt daar een einde aan, want daar komen de gegevens uit al die verschillende systemen samen.”
Op die manier biedt het nieuwe systeem KWbN ook de mogelijkheid om aangesloten wandelorganisaties beter te ondersteunen. "Contacten worden vastgelegd en relevante gegevens komen bij elkaar, zoals aantal leden, georganiseerde tochten en afgenomen producten en diensten. Dit inzicht helpt ons om segmentatie aan te brengen en zo de toegevoegde waarde van onze service nog aanzienlijk te verbeteren."
Sommige wandelaars en organisaties vinden het misschien een angstig idee dat KWbN straks in één keer alles van ze weet. “Dat is niet nodig”, stelt Van Bergen gerust. “Al die gegevens hadden we al, maar dan in verschillende systemen. We leggen alleen gegevens vast als iemand zelf iets met ons doet en uiteraard voldoen we aan alle eisen van de AVG. Het enige wat we willen, is iedereen nóg persoonlijker benaderen en nóg beter ondersteunen met nóg relevantere producten en diensten.”