Promotie en online inschrijven
Grote vraag was hoeveel deelnemers op de eerste Chocolate Walk zouden afkomen. “Het idee was een klein evenement”, geeft Peter aan. “Toen ik bij de gemeente een vergunning ging aanvragen, kwamen we gezamenlijk uit op zo’n 250 deelnemers. Daarvoor volstond een melding, dus er waren geen vergunningskosten.”
Om de 250 deelnemers te halen, werd de Chocolate Walk gepromoot via lokale en sociale media en met flyers in de deelnemende winkels. Bovendien sloot Peter zich met Borrel aan bij KWbN. Zo kwam de Chocolate Walk op de Wandelagenda en was er ook landelijke aandacht voor het evenement.
Daarnaast maakte Peter gebruik van het online inschrijfsysteem van KWbN. “We moesten weten hoeveel chocolade we moesten uitdelen. We wilden dus dat zoveel mogelijk deelnemers zich vooraf zouden inschrijven. Daarom kondigden we aan dat voorinschrijvers een kleine attentie zouden krijgen. Dat werd uiteindelijk een tasje met pepermunt en twee bonbons.”